FAQ

www.KLM - eBikes.pl

FAQ - pytania i odpowiedzi

  • 1. Czy każdy rower można zamienić w e-bike?

    Niemal każdy, ponieważ ingerencja w strukturę roweru jest znikoma. Silnik można umieścić zarówno w przednim, jak i tylnym kole, a także pod supportem.
    Baterie dają się zwykle umieścić na ramie, ale jeśli rama jest nietypowo ukształtowana, to jest możliwość instalacji akumulatora w wersji na bagażniku. Nasze silniki najnowszej generacji mają moc nawet do 2000 W, czym zdecydowanie bijemy większość konkurencyjnych rozwiązań!

  • 2. Dla kogo ebike?

    Rower wspomagany elektrycznie to pojazd dla wszystkich, którzy cenią sobie wolność i przygodę na świeżym powietrzu, niezależnie od stanu zdrowia czy wieku. Wspomaganie elektryczne daje olbrzymi komfort i możliwość pokonywania dużo większych odległości niż przy jeździe klasycznym jednośladem.

  • 3. Czy rowerem elektrycznym jeździmy bez pedałowania?

    Rower po konwersji jest pojazdem, który nadal porusza się dzięki pedałowaniu, wspomaganie - z regulowaną mocą - pozwala na pokonywanie wzniesień bez zadyszki, na jazdę pod wiatr bez zmniejszania prędkości. Aktywny czujnik przy pedałach wyzwala pracę silnika dopiero podczas pracy nóg!

  • 4. Jaki dystans można pokonać bez doładowywania baterii?

    W zależności od ustawień stopnia wspomagania i oczywiście pojemności baterii, można pokonać dystans ponad 100 km. Realnie pokonane kilometry zależą też od rodzaju trasy i warunków pogodowych. Ale zestawy po konwersji są tak skonfigurowane, aby zapewnić kilka godzin spokojnej jazdy bez zmęczenia!

  • 5. Czy mocą wspomagania można samodzielnie sterować?

    Oczywiście, za pomocą zmiany ustawień na wyświetlaczu. Każdy użytkownik przy odbiorze roweru po konwersji otrzymuje instrukcję możliwych do wykonania zmian w ustawieniach parametrów zestawu, w tym również maksymalnej prędkości, czy podziału mocy na poszczególnych trybach wspomagania.

  • 6. Czy rowerem po konwersji da się jeździć po wyczerpaniu się baterii?

    Jak najbardziej! Rower w takim przypadku staje się - do czasu ponownego naładowania - zwykłym jednośladem, którym można spokojnie kontynuować podróż. Bezszczotkowe silniki nie dają oporów podczas toczenia, więc jedyna różnica jest taka, że rower waży o kilka kilogramów więcej od klasycznego.

  • 7. Czy ładowanie odbywa się poprzez zwykłą ładowarkę sieciową?

    Każdy rower zaopatrzony jest w szybką ładowarkę, którą podłączamy z jednej strony do akumulatora, a z drugiej do sieci 230 V. Ładowanie trwa 2 do 4 godzin w zależności od pojemności baterii, stopnia jej rozładowania czy rodzaju ładowarki.

  • 8. Czy baterię można odpiąć z roweru na czas ładowania?

    Oczywiście, bateria ma możliwość zdjęcia, jest jednak zabezpieczona specjalnym kluczem przed niepowołanym wyjęciem. Przekręcenie klucza powoduje mechaniczne zablokowanie możliwości wyjęcia/wypadnięcia baterii podczas jazdy.

  • 9. Jak długo wytrzymuje bateria, która jest przecież jednym z najdroższych elementów zestawu?

    Jako praktycy możemy poświadczyć, że regularnie użytkowane baterie zapewniają optymalne funkcjonowanie przez kilka lat, po których upływie nie trzeba wcale kupować nowej baterii jako całości, ale zwykle (w przypadku spadku wydajności) wystarczy profesjonalna wymiana ogniw w koncesjonowanym (koniecznie!) zakładzie.

    Pozwala to na dalsze korzystanie z pełnej mocy zestawu za cenę o połowę niższą od nowej baterii! Uwaga: stopniowe zmniejszanie się pojemności baterii w toku użytkowania jest zjawiskiem normalnym.

  • 10. Jak kontrolować poziom naładowania baterii?

    Poziom naładowania akumulatora kontrolujemy w dwóch miejscach: na wyświetlaczu na kierownicy oraz na samej baterii. Czytelny obraz pozwala na precyzyjne obserwowanie dostępnej energii i planowanie dalszej podróży również poprzez odpowiednie dozowanie stopnia wspomagania.

  • 11. Czy obsługa roweru po konwersji wymaga nietypowych narzędzi?

    Czynności obsługowe roweru elektrycznego nie wymagają żadnych akcesoriów i narzędzi poza typowymi, przeznaczonymi dla zwykłych rowerów. Trzeba jedynie pamiętać, aby przed zdjęciem koła z silnikiem rozłączyć hermetyczne wtyczki przewodów zasilających.

  • 12. Jak nawiązać z nami kontakt?

    Najlepiej umówić się telefonicznie na konkretny termin spotkania - wówczas omówimy zagadnienia związane z ew. konwersją, bądź po prostu można zabrać rower i przyjechać do nas na Głogowską 98 w Poznaniu! Doradzimy na miejscu, jaki zestaw najlepiej dobrać do danego roweru i oczekiwań użytkownika. Zostawisz zwykły rower, a odbierzesz w umówionym czasie mocny rower elektryczny!

  • 13. Jaka gwarancja obowiązuje na zestawy po konwersji?

    Dajemy klasyczną, 24-miesięczną gwarancję na właściwe funkcjonowanie zestawu.

  • 14. Czy można u Was kupić sam zestaw i samodzielnie wykonać konwersję?

    Jasne, sprzedajemy również same zestawy, ale w odróżnieniu od większości sprzedawców udzielamy wszechstronną informację przed zakupem, służymy też radą i pomocą w przypadku problemów przy samodzielnym montażu!

  • 15. Czy można kupić zestaw albo zamówić konwersję w systemie ratalnym?

    Tak, współpracujemy od kilkunastu lat z bankiem BGŻ, sprzedajemy zestawy i konwersje z możliwym rozliczeniem na raty do 100%. Ilość rat, ich wysokość Klient dopasowuje do własnych możliwości, a sama procedura akceptacji kredytu trwa zwykle kilkanaście minut.

  • 16. Jak szybko można jeździć rowerem po konwersji?

    Nie ma żadnych ograniczeń dot. rozwijania prędkości jazdy takim rowerem, oprócz ogólnych przepisów prawa. Jedyne ograniczenia dotyczą blokady wspomagania powyżej 25 km/h na drogach publicznych. Z pozycji wyświetlacza można w kilka sekund zmienić ustawienia sterownika i cieszyć się w odpowiednim terenie wiatrem we włosach, bez żadnych ograniczeń! Zdziwione miny wyprzedzanych posiadaczy zwykłych jednośladów są BEZCENNE!